Arduboy

Arduboy to Kickstarterowy konkurent konsolki bazującej na popularnej platformie Arduino  o nazwie Gamebuino. Urządzenie było już przeze mnie opisywane na jednym z wcześniejszych wpisów i spodobało mi się do tego stopnia, że postanowiłem sprawdzić jak się sprawuje w akcji.

Parametry

  • Procesor: ATmega 32u4 @ 16 Mhz
  • Pamięć: 32KB Flash, 2.5KB RAM, 1KB EEPROM
  • Bateria: 180mAh Litowo – Polimerowa
  • Wyświetlacz: 1 bitowy, OLED, 128×64 pikseli
  • Przyciski: 6 o niskim profilu
  • Port micro USB
  • Fizyczny włącznik
  • głośniczek typu piezo

Skąd, gdzie, co i za ile?

Konsolkę można zamówić na stronie producenta. Znajdziemy tam również listę innnych miejsc, z których możemy ją sobie sprowadzić. W skład zestawu wchodzą:

  • konsolka – złożona i gotowa do uruchomienia z wgraną przykładową grą
  • krótki kabel USB -> micro USB do ładowania urządzenia lub wgrywania aplikacji
  • ulotka z kodem promocyjnym -5% na następny zakup

    

Jak zacząć

  1. Jeżeli jeszcze nie mamy to instalujemy Arduino IDE
  2. W powyższym wchodzimy w „Szkic -> Dołącz bilbiotekę -> Zarządzaj bibliotekami”
  3. Wpisujemy w pole filtru „arduboy” i instalujemy potrzebne biblioteki (najlepiej wszystkie)
  4. Popdinamy kabelkiem Arduboya do komputera
  5. W „Narzędzia -> Płytka” wybieramy „Arduino Leonardo”, a w „Narzędzia -> Port” upewniamy się czy jest zaznaczony odpowiedni port (COMX Arduino Leonardo)
  6. Znajdujemy interesującą nas grę (źródła)
  7. Otwieramy szkic z grą (ino) i przy podpiętej konsolce wybieramy „Szkic -> Wgraj”

Wykonanie

Urządzenie jest wykonane świetnie. Z tyłu znajduje się odkręcana, metalowa blacha chroniąca głównie przed wygięciami plastiku. Przyciski są płaskie, ale dobrze wyczuwalne i czuć kiedy są wciskane. Na górze znajdziemy dwu pozycyjny włącznik. Na dole port micro-usb. Niestety konsolka nie ma żadnych innych portów ani klawiszy. W porównaniu do swojego konkurenta brakuje tu przede wszystkim slotu Micro SD, co za tym idzie możemy mieć w danym momencie tylko jedną grę. Nie wiem czemu zdecydowano się na takie rozwiązanie, nie jest to kosztowny element, bez problemu by się zmieścił w obudowie. Do tego napisać bootloader i mielibyśmy bardzo funkcjonalną konsolkę. Porównując dalej do Gamebuino – jest tu nieco większa rozdzielczość ekraniku i gry generalnie są płynniejsze / wyglądające ładniej. Dzięki swoim rozmiarom, Arduboy spokojnie można zabrać ze sobą wszędzie – mieści się nawet w portfelu. Również 4 klawisze kierunkowe i 2 funkcyjne to dość mało, przydałby się chociaż jeszcze jeden.

Konsolka w akcji

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *